İl Ulusal Eğitim Müdürlüğünce Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezi’nde düzenlenen programda öğrencilerle buluşan Gezeravcı, öğrencilere Türkiye’nin ulusal uzay programı ve beşerli birinci uzay misyonunu anlattı.
Gzeravcı, şunları kaydetti: “Geleceğimizin teminatı kardeşlerimizin ayaklarına kadar gelip tüm bu kıssanın gelişimini ve sonucunu anlatmamız, sizlere sunulmuş bir lütuf değil bizim boynumuzun borcudur. Zira bu vazife Türkiye Cumhuriyeti’nin bir vatandaşının şahsi heyecanı için yapılmış bir vazife değildir. Bu, yüz yıllık tarihimizde geçmişimizde öz inancımızın daima yaftalandığı o günlerden sonra hala içinden geçtiğimiz süreçte bu memleketin çocuklarını, dünyanın öbür insanların öbür ülke çocuklarından daha bedelsiz kılma zihniyetini alaşağı etmek için icra edilmiş bir misyondur.”
Gezeravcı, uzaya seyahat sürecini anlattığı programda, öğrencilerin sorularını da yanıtlandırdı.
Program sonrası gazetecilerin sorularını yanıtlayan Gezeravcı, misyondan döndüğünden bu vakte kadar 106 kent değişikliği ile 208’inci programın icrasını yaptıklarını söyledi.
Gezeravcı, programlarda yalnızca sürecin teknik boyutlarının değil ayrıyeten manevi boyutlarının da aktarıldığını tabir ederek, “Gençlerimize bu güne kadar hak ettikleri öz inancı aşılayarak ayağa kaldırmak ve bu güne kadar ısrarla öz inançlarını yaftalamaya çalışanların maksatlarını boşa çıkaracak formda, onların geleceğe bakışlarını daha öz inançlı hale getirecek içerikler anlatıyorum” dedi.
‘TÜRKİYE’NİN UZAY SEYAHATİ ÖYKÜSÜNÜN DEVAMINI GENÇLER YAZACAK’
Gençlerin uzaya olan meraklarındaki gelişen sürecin mimarının, devletin güçlü iradesi olduğunu vurgulayan Gezeravcı, Türkiye’nin uzay seyahati öyküsünün devamını gençlerin yazacağını kaydetti.
Gezeravcı, ayrıyeten gençlerin potansiyellerinden de bahsederek, “Gençlerimizin potansiyellerinden kuşkumuz yok. Kâfi ki kimse gölge etmesin, kimse onların öz inançlarını yaftalayıp, potansiyellerini ayaklar altına almaya çalışmasın” diye konuştu. Programa, Vilayet Ulusal Eğitim Müdürü Yakup Yıldız ve öğretmenler de katıldı.